Dla szefów, managerów, brygadzistów oraz liderów zespołów.
Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest skoncentrowane na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi zarządzania pracownikami oraz przeprowadzania ich przez zmiany, z uwzględnieniem typów osobowości i specyfiki kultury organizacyjnej. Warsztaty mają charakter interaktywny. To przede wszystkim ćwiczenia praktyczne, analiza typowych i specyficznych sytuacji zaczerpniętych z doświadczeń uczestników. W pracy z grupą obowiązuje zasada: „Nie mówmy o tym – zróbmy to”.
Z badań prowadzanych przez SEDLAK&SEDLAK wynika, że tylko 33% pracowników jest zadowolonych z pracy. To nie są optymistyczne wyniki. Z kolei badanie Diagnoza Społeczna Janusza Czapińskiego od lat pokazywało, że Polacy są na szarym końcu w Europie, jeżeli chodzi o zaufanie do siebie nawzajem. Polski szef nie ma łatwego zadania. Dlatego proponujemy profesjonalne szkolenia pozwalające mu uniknąć wielu błędów managerskich i budować autorytet.
Byłem już na kilku szkoleniach managerskich i muszę przyznać, że to było inne - pokazywało co faktycznie może zadziałać, a co nie. Obalało również popularne mity rozpowszechnione w pseudo poradnikach. Szkolenie było zarazem do bólu praktyczne - wskazówki były ilustrowane historiami innych managerów oraz filmami. Następnie wszystko było ćwiczone i omawiane w grupach.
Na szkoleniu "Lepsze Zarządzanie" prowadzonym przez Pana Mateusza Majchrzaka podobały mi się sposób prowadzenia szkolenia oraz merytoryczne przygotowanie. Przykłady na jakie wskazywał pozwalały umiejscowić daną sytuację w rzeczywistości i odnaleźć się samemu w często w trudnych sytuacjach. Poznałam własne reakcje oraz nauczyłam się jak nad nimi panować myśląc przy tym o efekcie do jakiego dążę. Wiedza ta jest mi bardzo przydatna w pracy zawodowej, jak i w życiu osobistym.
Miałem szczęście uczestniczyć w szkoleniu z zarządzania poprowadzonym przez Mateusza. Wysoki poziom merytoryczny i pełen profesjonalizm. Temat jak przekazywać uwagi, aby osiągnąć swój cel i nie obrazić drugiej osoby. rewelacyjnie (metodycznie i praktycznie) wyłożony.
ROZPOZNANIE DOJRZAŁOŚCI PRACOWNIKA
4 poziomy dojrzałości pracownika wg Blancharda:
R1 - entuzjastyczny debiutant,
R2 - rozczarowany adept,
R3 - kompetentny lecz ostrożny praktyk,
R4 - samodzielny ekspert.
- Dopasowanie narzędzi rozwoju do poszczególnych poziomów dojrzałości pracownika.
- Uczulenie na błędy mogące wynikać z pomieszania stylów.
- Ćwiczenia w grupach na konkretnych przykładach w celu utrwalenia wiedzy.
MOTYWOWANIE
1. Dlaczego ludzie są zdemotywowani w pracy? Demotywatory, z których często szefowie nie zdają sobie sprawy, np.
2. Motywacja 3.0 – Teoria Pinka
3. Przegląd badań i statystyk nad skutecznymi motywatorami w Polsce
PROWADZENIE ROZMOWY KORYGUJĄCEJ
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W PRACY
DELEGOWANIE ZADAŃ
PROWADZENIE ROZMOWY COACHINGOWEJ
W roku 2016 Pan Mateusz Majchrzak zaprojektował i przeprowadził cykl szkoleń dla Kierowników Aptek Centrum Zdrowia. Uczestnicy szkolenia docenili obszerną wiedzę prowadzącego na temat zarządzania pracownikami. Zwrócili również uwagę na elastyczne dopasowanie warsztatu do zadawanych przez uczestników pytań.
Tematyka poruszana na szkoleniu: - Zarządzanie sytuacyjne - Motywowanie pracowników – Chwalenie - Komunikowanie krytyki - Rozwiązywanie konfliktów w zespole - Budowanie autorytetu Kierownika apteki - Organizacja spotkań z pracownikami - Delegowanie zadań
Mateusz Majchrzak
Właściciel firmy MM SOLUTION SZKOLENIA. Psycholog z wykształcenia i zainteresowania. Studiował psychologię pracy na UAM Poznan oraz na University of New South Wales, Sydney, Australia. Wiedzę trenerską zdobył w szkole trenerów MODERATOR. Wykładał na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu.Doświadczenie zawodowe zdobył jako Kierownik w sieci Decathlon oraz końcu organizator ogólnopolskiego cyklu zawodów sportowych. Od wielu lat Jest aktywnym członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Autor artykułów dotyczących zarządzania, w między innymi: Charaktery, Personel Plus, Magazyn Poznański Prestiż, Magazyn HR Polska, dlahandlu.pl, Magazyn Lider Biznesu, As Sprzedaży.
Na swoim koncie ma ponad 3000 godzin szkoleń dotyczących zarządzania oraz motywowania pracowników dla korporacji oraz MŚP.
Na szkoleniach dotyczących zarządzania skupia się na:
Na swoim laptopie ma folder z nietypowymi (aczkolwiek skutecznymi) formami motywowania swoich pracowników przez uczestników szkoleń. Jego szkolenia managerskie są potwierdzone licznymi referencjami.
Przez wiele lat był trenerem sportu – wakeboardu. Jego najlepszy wychowanek był Mistrzem Polski. Dlatego w szkoleniach managerskich czerpie również z psychologii sportu.
Karolina Oleksa-Marewska
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Magister psychologii, ukończyła dwie specjalności: psychologię kliniczną oraz psychologię pracy i organizacji. Absolwentka studiów licencjackich z zarządzania, specjalność International Business.Trener biznesu i kompetencji miękkich - należy do Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Współpracuje z Fundacją Analiz Społecznych Quantum jako ekspert w dziedzinie zarządzania i psychologii. Przeprowadziła ponad 300 godzin szkoleń i warsztatów dla firm oraz instytucji szkolnictwa. Realizowała projekty dla podmiotów takich jak Żabka, Bridgestone, bank PKO SA, Teb Edukacja, a także dla mikro i małych przedsiębiorstw, głównie z branży medycznej. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytetu SWPS w Poznaniu - przeprowadziła ponad 1300 godzin dydaktycznych. Autorka ponad 60 tekstów z tematyki psychologii, zarządzania, motywowania oraz samodoskonalenia.
Prowadzi również indywidualne sesje psychologiczne, w których pomaga jej studium psychoterapii poznawczo-behawioralnej Dolnośląskiego Centrum Psychoterapii.
Na szkoleniach skupia się na:
Interesuje się psychologią poznawczą, łączy neurobiologiczną wiedzę z praktyką biznesową.
Analiza potrzeb szkoleniowych | ||
Certyfikaty | ||
Segregatory oraz długopisy | ||
Materiały poszkoleniowe (rekomendowane filmy oraz zalecana literatura do dalszego rozwoju) | ||
Opieka poszkoleniowa (kontakt jeszcze rok po szkoleniu z trenerem prowadzącym szkolenie) |
*Projekty dla niektórych z w/w firm były realizowane we współpracy z firmami Hoffmann Consulting oraz Hoffmann Doradztwo Szkolenia