Na te i inne pytania odpowiadają nasze sprawdzone programy szkoleniowe.

Z badań prowadzanych przez SEDLAK&SEDLAK wynika, że tylko 33% pracowników jest zadowolonych z pracy. To nie są optymistyczne wyniki. Z kolei badanie Diagnoza Społeczna Janusza Czapińskiego od lat pokazywało, że Polacy są na szarym końcu w Europie, jeżeli chodzi o zaufanie do siebie nawzajem. Polski szef nie ma łatwego zadania. Dlatego proponujemy profesjonalne szkolenia pozwalające mu uniknąć wielu błędów managerskich i budować autorytet.

Byłem już na kilku szkoleniach managerskich i muszę przyznać, że to było inne - pokazywało co faktycznie może zadziałać, a co nie. Obalało również popularne mity rozpowszechnione w pseudo poradnikach. Szkolenie było zarazem do bólu praktyczne - wskazówki były ilustrowane historiami innych managerów oraz filmami. Następnie wszystko było ćwiczone i omawiane w grupach.

Mikołaj Gierak
Mikołaj GierakCountry Manager, Nordica

 

Tematy:

  • Jak być skutecznym szefem?
  • Co robi zły szef, od którego odchodzą ludzie?
  • Jak zmotywować pracowników?
  • Jakie są główne TOP DEMOTYWATORY szefów, z których nie zdają sobie sprawy?
  • Czy oceny okresowe są w ogólne skuteczne?
  • W jaki sposób docenić pracownika i skuteczniej go zaangażować?
  • Jakie zmiany zachodzą w człowieku, kiedy staje się szefem? Co na ten temat mówi psychologia?
  • Czy ludzie są zadowoleni ze swoich szefów w Polsce i na świecie?
  • Jak budować autorytet wśród pracowników (szczególnie starszych od siebie)?
  • Od kogo możemy się wiele nauczyć?
  • Jak rozwiązywać konflikty w pracy?
  • Co to znaczy, że pracownik jest „zgniłym jabłkiem” i co z nim zrobić?
  • Co zrobić, żeby ludzie mniej oszukiwali w pracy?
  • Jak postępować z różnymi rodzajami pracowników?
  • Jak postępować z nowymi pracownikami, a jak z doświadczonymi?

Na szkoleniu "Lepsze Zarządzanie" prowadzonym przez Pana Mateusza Majchrzaka podobały mi się sposób prowadzenia szkolenia oraz merytoryczne przygotowanie. Przykłady na jakie wskazywał  pozwalały umiejscowić daną sytuację w rzeczywistości i odnaleźć się samemu w często w trudnych sytuacjach. Poznałam własne reakcje oraz nauczyłam się jak nad nimi panować myśląc przy tym o efekcie do jakiego dążę. Wiedza ta jest mi bardzo przydatna w pracy zawodowej, jak i w życiu osobistym.

Aleksandra Łukaszewska
Aleksandra ŁukaszewskaKey Account Manager


PRZYKŁADOWE MODUŁY:

 

ROZPOZNANIE DOJRZAŁOŚCI PRACOWNIKA

4 poziomy dojrzałości pracownika wg Blancharda
R1 - entuzjastyczny debiutant
R2 - rozczarowany adept
R3 - kompetentny lecz ostrożny praktyk
R4 - samodzielny ekspert
- Dopasowanie narzędzi rozwoju do poszczególnych poziomów dojrzałości pracownika
- Uczulenie na błędy mogące wynikać z pomieszania stylów
- Ćwiczenia w grupach na konkretnych przykładach w celu utrwalenia wiedzy

 

MOTYWOWANIE:

1. Dlaczego ludzie są zdemotywowani w pracy? Demotywatory, z których często szefowie nie zdają sobie sprawy, np.

  • "Mów, mów ja mam podzielność uwagi"  
  • "Liczę na Ciebie" (powtarzane wszystkim)  
  • Niejasne maile
  • Premie, które demotywują

2. Motywacja 3.0 – teoria Pinka

  • Autonomia, Mistrzostwo, Cel – motywatory współczesne
  • Pokolenia X, Y, Z w odniesieniu do motywatorów współczesnych
  • Narzędziowo – jak rozpoznać intensywność poszczególnych potrzeb

3. Przegląd badań i statystyk nad skutecznymi motywatorami w Polsce

4. Prowadzenie rozmowy korygującej

  • Działanie psychiki w sytuacji odbierania krytyki
  • Model oraz zwroty pomocne w prowadzeniu rozmowy korygującej oraz egzekwowaniu wyników
  • Niestandardowe, kreatywne metody prowadzenia rozmowy korygującej

 

DELEGOWANIE ZADAŃ

  • Metafora małp
  • Typowe błędy popełniane podczas delegowania zadań
  • Zasady szybkiego zlecenia zadań
  • Zadanie nie może  być karą
  • Jasna komunikacja - nie zakładaj, że inni myślą tak jak Ty
  • Zlecenie powinno być krótkie i czytelne (żeby nie zajmowało więcej czasu niż wykonanie zadania)

 

PROWADZENIE ROZMOWY COACHINGOWEJ

  • Model parafrazy + rozwiązania
  • Prowadzenie rozmowy według modelu OSKAR
  • Dialog Sokratejski
  • Metoda 6 kroków
  • Feedback vs feedforward –  przekazywanie konstruktywnej informacji zwrotnej

NASZE ARTYKUŁY NA TEMAT ZARZĄDZANIA

Błędne pierwsze wrażenia w rekrutacji
Szefie, śpij dobrze, czyli czego nie wiecie o śnie
Co manager powinien wziąć z psychologii sportu
TOP DEMOTYWATORY SZEFA
Grywalizacja – przydatna nie tylko przy rekrutacji, ale też adaptacji pracownika
Wypalenie zawodowe pracowników
zobacz wszystkie

Zadzwoń i umów się na spotkanie - to nic nie kosztuje.

Realizowaliśmy projekty dla*:

  • Kleffmann
  • elpio
  • gopro
  • jmp
  • boho
  • wamar
  • bystry
  • whisky
  • solar
  • ruck
  • galantex
  • pko
  • nordica
  • apteka
  • fortuna
  • sendal
  • at
  • ptak
  • geox
  • ekofabryka
  • fiber
  • hydro
  • jk
  • rose
  • bigstar
  • helio
  • samsung
  • wszib
  • grzeskowiak
  • geers
  • lech
  • chilli
  • startup
  • mini
  • afpro
  • monster
  • swarov
  • freeway
  • dakine
  • cropp

*Projekty dla niektórych z w/w firm były realizowane we współpracy z firmami Hoffmann Consulting oraz Hoffmann Doradztwo Szkolenia