Dla kogo?

Dla przedstawicieli handlowych, osób odpowiedzialnych za sprzedaż telefoniczną oraz  zarządzających zespołami sprzedaży B2B.

 

Korzyści

  • Poznanie nowoczesnych, skutecznych technik sprzedaży B2B.
  • Zyskanie odpowiedniego nastawienia psychicznego do pozyskiwania nowych Klientów.
  • Wyrobienie nawyku radzenia sobie z typowymi zastrzeżeniami Klientów, które normalnie zakończyłyby rozmowę, np. „Ale my mamy już dostawcę w tym zakresie i jesteśmy zadowoleni”.
  • Rozpoznawanie różnych typów trudnych zachowań klientów.
  • Nabycie umiejętności zastosowania skutecznych  strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach sprzedażowych.

 

Metodologia szkolenia:

W sprzedaży B2B jest jak w sporcie – nie pracujesz systematycznie = nie osiągasz wyników. Nikogo tu nie oszukasz. Nasi trenerzy przydzielani do projektów szkoleniowych B2B to praktycy – sami sprzedawali, zarządzali sprzedażą albo obecnie sprzedają. Ćwiczenia mają charakter praktyczny, czyli odnoszący się do pracy uczestników szkoleń. Nie robimy sztucznych scenek na środku sali, w których ludzie zachowują się nienaturalnie. Dajemy narzędzia potrzebne w konkretnych sytuacjach zawodowych uczestników szkoleń.

Mateusz Majchrzak z firmy MM SOLUTION przeprowadził dla nas praktyczne szkolenie z pozyskiwania nowych Klientów. Przedstawiciele Handlowi ELPIO wskazywali tę czynność jako najtrudniejsze zadanie w ich pracy. Poprzez pracę na realnych rozmowach z potencjalnymi Klientami, udało się „wyłuskać” skuteczne zwroty w naszej branży. W efekcie, jeden z Przedstawicieli Handlowych, który nie potrafił od 4 miesięcy umówić spotkania z potencjalnym dużym Klientem, w końcu to zrobił. Inny natomiast, nabrał „wiatru w żagle”, aby skontaktować się z Klientem, z którym nie chciał się już kontaktować. Nawet osoby z wieloletnim stażem, które uczestniczyły już w szkoleniach sprzedażowych, zdecydowanie doceniły jego wartość.

Piotr Horbulewicz
Piotr HorbulewiczPrezes Zarządu

Moduły:

  • Pozyskiwanie nowych Klientów - cold calling: zwroty, które niszczą pozyskiwanie nowych Klientów, skuteczne techniki, wdrożenie odpowiedniego nastawienia psychologicznego.
  • Badanie potrzeb, czyli o co tak na prawdę chodzi Klientowi.  Badanie rzeczywistych potrzeb vs pozornych.
  • Uniwersalne reguły wywierania wpływu w sprzedaży B2B oraz perswazja, czyli istotne zachowania przez sprzedażą.
  • Narracja perswazyjna, czyli przekonujące opowiadanie historii w sprzedaży. Model A B C.
  • Negocjacje nastawione na szczerość – które techniki są skutecznie, a które nie w dzisiejszych czasach?
  • BEST PRACTISES – co wspólnego mają najlepsi przedstawiciele z różnych branż? Co takiego robią?
  • Radzenie sobie z komunikatami typu: „Dobrze, zapoznamy się z ofertą i damy znać, jak będziemy zainteresowani”, „Wie Pan co, ale my jesteśmy zadowoleni z obecnego dostawcy…”.
  • Sprzedaż bez sprzedawania (dr. Paweł Fortuna)  – przygotowanie „gruntu” pod owocną rozmowę handlową.
  • Analogie do psychologii sportu w radzeniu sobie ze spadkami motywacji oraz zniechęceniem.
  • Trudny Klient:
    • 6 typów trudnych klientów i jak je rozpoznać.
    • Skąd się biorą trudne zachowania Klientów? Poznanie źródeł i przyczyn.
    • Analiza barier komunikacyjnych: co może prowokować trudne zachowania Klientów?
    • Efektywne strategie w komunikacji z trudnym Klientem.
    • Podstawy asertywnej komunikacji - jak bez agresji zatrzymać agresję.
    • Zasada 3 x NIE: Nie zaprzeczaj, nie prowokuj, nie tłumacz się.
    • Radzenie sobie z napięciem w pracy z Klientem.

Przy współpracy Pani Karolina Oleksa wykazała się ogromną elastycznością, zrozumieniem celu oraz doborem form, które pozwoliły kreatywnie i efektywnie pracować grupie Departamentu Handlowego

Piotr Stróżyk
Piotr StróżykHR business partner w Żabka Polska


W sierpniu roku 2018 firma MM SOLUTION przeprowadziła dla firmy EKOFABRYKA projekt doradczy z zakresu metod pozyskiwania nowych Klientów. Projekt był poprzedzony audytem, a rekomendacje Pana Mateusza wynikały z nowych badań z zakresu psychologii sprzedaży. Audytorzy z firmy MM SOLUTION wykazali się profesjonalnym podejściem wynikającym z ich wieloletniego doświadczenia w sprzedaży B2B.

Dzięki projektowi udało się podnieść sprzedaż o 18% (miesiąc 2018 do miesiąca 2017) oraz pozyskać dwóch nowych Klientów strategicznych. Polecamy współpracę z firmą MM SOLUTION jako firmą skuteczną w  podnoszeniu wyników sprzedażowych swoich Klientów.

Maciej Szczepański
Maciej SzczepańskiWłaściciel

 

Trenerzy dedykowani do projektu:

Paweł Bogusław

24 lata bogatego doświadczenia sprzedażowego oraz managerskiego w międzynarodowych strukturach takich jak: Sandoz, Valeant, Leroy Merlin, Auchan, Polfarmex. Łączy doświadczenie handlowca i managera z aktualną wiedzą z zakresu psychologii biznesu, inspirując uczestników szkoleń do podnoszenia kompetencji i zwiększenia efektywności podejmowanych działań. Posiada doświadczenie trenerskie w międzynarodowych korporacjach. Szkoli sprzedawców (PH, KAM), kadrę managerską średniego oraz wyższego szczebla w sprzedaży i marketingu.

Prowadził z sukcesami pełne procesy rozwoju efektywności pracowników od rekrutacji, poprzez szkolenia merytoryczne i sprzedażowe do coachingu on the job. Prowadził ponad 830 dni szkoleniowych i coachingowych w różnych sektorach biznesu.

Certyfikowany trener, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, dyplomowany Coach oraz Assesor. Specjalizuje się w szkoleniach sprzedażowych.


Mateusz Majchrzak

Właściciel firmy MM SOLUTION SZKOLENIA.  Od 9 lat prowadzi szkolenia dla przedstawicieli handlowych (branża FMCG, elektryczna, florystyczna oraz telekomunikacyjna) i sprzedawców z branży detalicznej. Sam również sprzedaje od wielu lat – zaczynał jako sprzedawca reklam w Polskich Książkach Telefonicznych, potem sprzedawał cykl zawodów sportowych, pełnił również funkcję Kierownika w Decathlonie Obecnie sprzedaje szkolenia.

Autor publikacji dotyczących sprzedaży w, między innymi,: TVP, As Sprzedaży, Lider Biznesu, dlahanldu.pl oraz hrpolska.pl

Wieloletni członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. W szkoleniach interesuje go psychologia wywierania wpływu oraz oryginalne i kreatywne sposoby przedstawicieli handlowych na sprzedaż.

Trener sportu - wakeboardu - jego najlepszy Klubowicz, Kuba Kado jest Mistrzem Polski 2018.


Karolina Oleksa-Marewska

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Magister psychologii, ukończyła dwie specjalności: psychologię kliniczną oraz psychologię pracy i organizacji. Absolwentka studiów licencjackich z zarządzania, specjalność International Business.

Trener biznesu - należy do Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytetu SWPS w Poznaniu - przeprowadziła ponad 1300 godzin dydaktycznych. Autorka ponad 60 tekstów z tematyki psychologii.

Pracowała jako Product Manager w poznańskiej korporacji Forum Media Polska. Do jej obowiązków należało m.in. tworzenie ofert marketingowych i sprzedażowych oraz szkolenie handlowców i sprzedawców telefonicznych.

Specjalizuje się szkoleniach dotyczących trudnych Klientów. Jej szkolenie: „Efektywna komunikacja w trudnych sytuacjach z Klientami” otrzymuje bardzo wysokie noty wśród uczestników szkoleń.

Interesuje się psychologią poznawczą, łączy neurobiologiczną wiedzę z praktyką biznesową.

NASZE ARTYKUŁY NA TEMAT SPRZEDAŻY

14 sportowców, z których warto czerpać inspirację
Mechanizmy psychologiczne działające na nas w supermarketach
Czego manager sprzedaży może nauczyć się od trenerów sportu?
Psychologia Pieniądza
Sieć Chata Polska rusza z kampanią promocyjną
Hamulce procesu sprzedaży
Mylne pierwsze wrażenia w sprzedaży
zobacz wszystkie

W cenie szkolenia:

Analiza potrzeb szkoleniowych
Certyfikaty
Segregatory oraz długopisy
Materiały poszkoleniowe (rekomendowane filmy oraz zalecana literatura do dalszego rozwoju)
Opieka poszkoleniowa (kontakt jeszcze rok po szkoleniu z trenerem prowadzącym szkolenie)
pobierz ofertę

Realizowaliśmy projekty dla*:

  • geox
  • wszib
  • grzeskowiak
  • lech
  • gopro
  • cropp
  • geers
  • rose
  • afpro
  • monster
  • jk
  • ekofabryka
  • solar
  • bystry
  • whisky

*Projekty dla niektórych z w/w firm były realizowane we współpracy z firmami Hoffmann Consulting oraz Hoffmann Doradztwo Szkolenia