Dla kogo?

Dla sprzedawców sklepów oraz osób odpowiedzialnych za obsługę Klienta w punktach sprzedaży detalicznej.

 

Korzyści

  • Poznanie nowoczesnych, skutecznych technik sprzedaży detalicznej
  • Uświadomienie sobie „czarnych skrzynek”, czyli myśli, które blokują sprzedaż
  • Wyćwiczenie techniki selling-story, czyli wykorzystania wiedzy produktowej oraz reguły autorytetu
  • Wyrobienie nawyku podnoszenia wartości paragonu poprzez cross-selling oraz up-selling. Przyswojenie prostych zwrotów, które działają.
  • Rozpoznawanie różnych typów trudnych zachowań klientów.
  • Nabycie umiejętności zastosowania skutecznych  strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach sprzedażowych.

 

Metodologia szkolenia:

Przed szkoleniem trener odwiedza i analizuje sprzedaż w sklepach Klienta. Na tej podstawie powstaje program szkolenia, którego celem jest podniesienie jednego z mierzalnych wskaźników sprzedaży detalicznej. Na szkoleniu bazujemy na realnych przykładach i zachowaniach sprzedawców, a nie na tym, co Sprzedawcy mówią, że robią.

Ćwiczenia mają charakter praktyczny, czyli odnoszący się do pracy uczestników szkoleń. Nie robimy sztucznych scenek na środku sali, w których ludzie zachowują się nienaturalnie. Dajemy narzędzia potrzebne w konkretnych sytuacjach zawodowych uczestników szkoleń.

Szkolenia miały na celu podniesienie wskaźnika konwersji oraz cross-sellingu. Materiały szkoleniowe zostały zaprojektowane zgodnie ze specyfiką branży, a uczestniczki mogły się uczyć analizując błędy z rozmów handlowych z konkurencji zawartych w skryptach. Wiele uczestniczek doceniło przygotowanie merytoryczne trenera oraz wykłady dotyczące psychologicznych aspektów sprzedaży. Polecam szkolenia projektowane oraz realizowane przez Pana Mateusza Majchrzaka, jako rzetelne, angażujące oraz skupione na wyznaczonym celu.

Tomasz Poremski
Tomasz PoremskiKierownik Działu Szkoleń, Badań i Rozwoju, GEERS Akustyka Słuchu

Moduły:

  • Psychologiczne pułapki pierwszych wrażeń w sprzedaży
  • Badanie potrzeb – dlaczego prawie nikt nie potrafi tego zrobić? Przykłady nieinwazyjnych pytań
  • Przyjazna sprzedaż komplementarna, czyli metody najlepszych  Sprzedawców
  • „Czarne skrzynki” sprzedawców, czyli nieuświadomione przekonania, które blokują sprzedaż
  • „Szybkie” techniki sprzedaży przydatne w branży detalicznej
  • Selling story, czyli skuteczne wykorzystanie wiedzy produktowej oraz reguły autorytetu
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami Klientów
  • Analiza filmów – antyprzykłady
  • Analiza filmów – pozytywne, realne przykłady (zapamiętujemy dużo lepiej filmy z życia niż tylko słowa na sali szkoleniowej)
  • Finalizacja w procesie sprzedażowym, czyli sztuka wyczucia cienkiej linii oraz drobne różnice w zwrotach, które robią dużą różnicę
  • Trudny Klient:
    • 6 typów trudnych klientów i jak je rozpoznać
    • Skąd się biorą trudne zachowania Klientów? Poznanie źródeł i przyczyn.
    • Analiza barier komunikacyjnych: co może prowokować trudne zachowania Klientów?
    • Efektywne strategie w komunikacji z trudnym Klientem.
    • Podstawy asertywnej komunikacji - jak bez agresji zatrzymać agresję.
    • Zasada 3 x NIE: Nie zaprzeczaj, nie prowokuj, nie tłumacz się
    • Radzenie sobie z napięciem w pracy z Klientem.

W 2017 roku Pan Mateusz Majchrzak przeprowadził następujące szkolenie dla firmy RuckZuck Szkolenie dla Obsługi Sklepu Multimedialnego w Warszawie. Obejmowało ono następujące tematy:
- Psychologia Konsumenta – jak Klienci podejmują decyzje?
- Narracja perswazyjna, czyli opowiadanie przekonujących historii w sprzedaży
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy Sprzedawcy

Uczestnicy szkolenia docenili filmy nagrane przez Pana Mateusza w sklepach konkurencji, które dobitnie pokazały błędy popełniane przez Sprzedawców. Uznali, że nauka na ich podstawie jest bardzo skuteczna.
Oto przykładowa opinia uczestnika szkoleń: „Wszyscy byli aktywni - nie było nudy. Ciekawostki o mózgu – rewelacja. Jestem pewien, że praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy będzie skutkować podniesieniem standardów obsługi”

Katarzyna Śliwińska
Katarzyna ŚliwińskaKierownik Działu Marketingu


Trenerzy dedykowani do projektu:

Marcin Fijoł

Wieloletni praktyk sprzedaży detalicznej. Doświadczenie zdobył jako Dyrektor Marketingu franczyzowej sieci handlowej FMCG. Od 2011 roku konsultant/szkoleniowiec w zakresie komunikacji marketingowej, wsparcia sprzedaży oraz zarządzania procesami. Od 2012 roku wykładowca akademicki Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Doradzał, między innymi, firmom: Lloyds TSB, Unilever, Nivea Philips Lighting, Indesit Company, Kompania Piwowarska, Marwit, Chata Polska, SGB Bank, Piotr i Paweł, Zakłady Mięsne BM Kobylin, Giacomo Conti, Media Markt, PMT Merchandising

Specjalizuje się w:

- Audytach oraz szkoleniach z visual merchandisingu.
- Psychologii  konsumenta punkcie sprzedaży.
- Budowaniu customer experience w sprzedaży.
- Doradztwie w wyborze strategii marketingowej.
- Szkoleniach sprzedażowych.


Mateusz Majchrzak

Właściciel firmy MM SOLUTION SZKOLENIA.  Od 9 lat prowadzi szkolenia dla przedstawicieli handlowych (branża FMCG, elektryczna, florystyczna oraz telekomunikacyjna) i sprzedawców z branży detalicznej. Sam również sprzedaje od wielu lat – zaczynał jako sprzedawca reklam w Polskich Książkach Telefonicznych, potem sprzedawał cykl zawodów sportowych, pełnił również funkcję Kierownika w Decathlonie Obecnie sprzedaje szkolenia.

Autor publikacji dotyczących sprzedaży w, między innymi,: TVP, As Sprzedaży, Lider Biznesu, dlahanldu.pl oraz hrpolska.pl

Wieloletni członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. W szkoleniach interesuje go psychologia wywierania wpływu oraz oryginalne i kreatywne sposoby przedstawicieli handlowych na sprzedaż.

Trener sportu - wakeboardu - jego najlepszy Klubowicz, Kuba Kado jest Mistrzem Polski 2018.


Karolina Oleksa-Marewska

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Magister psychologii, ukończyła dwie specjalności: psychologię kliniczną oraz psychologię pracy i organizacji. Absolwentka studiów licencjackich z zarządzania, specjalność International Business.

Trener biznesu - należy do Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytetu SWPS w Poznaniu - przeprowadziła ponad 1300 godzin dydaktycznych. Autorka ponad 60 tekstów z tematyki psychologii.

Pracowała jako Product Manager w poznańskiej korporacji Forum Media Polska. Do jej obowiązków należało m.in. tworzenie ofert marketingowych i sprzedażowych oraz szkolenie handlowców i sprzedawców telefonicznych.

Specjalizuje się szkoleniach dotyczących trudnych Klientów. Jej szkolenie: „Efektywna komunikacja w trudnych sytuacjach z Klientami” otrzymuje bardzo wysokie noty wśród uczestników szkoleń.

Interesuje się psychologią poznawczą, łączy neurobiologiczną wiedzę z praktyką biznesową.

Przy współpracy Pani Karolina Oleksa wykazała się ogromną elastycznością, zrozumieniem celu oraz doborem form, które pozwoliły kreatywnie i efektywnie pracować grupie Departamentu Handlowego

Piotr Stróżyk
Piotr StróżykHR business partner w Żabka Polska

 

NASZE ARTYKUŁY NA TEMAT SPRZEDAŻY

14 sportowców, z których warto czerpać inspirację
Mechanizmy psychologiczne działające na nas w supermarketach
Psychologia Pieniądza
Sieć Chata Polska rusza z kampanią promocyjną
Hamulce procesu sprzedaży
Mylne pierwsze wrażenia w sprzedaży
zobacz wszystkie

W cenie szkolenia:

Analiza potrzeb szkoleniowych
Certyfikaty
Segregatory oraz długopisy
Materiały poszkoleniowe (rekomendowane filmy oraz zalecana literatura do dalszego rozwoju)
Opieka poszkoleniowa (kontakt jeszcze rok po szkoleniu z trenerem prowadzącym szkolenie)
pobierz ofertę

Realizowaliśmy projekty dla*:

  • wszib
  • solar
  • bystry
  • grzeskowiak
  • jk
  • whisky
  • cropp
  • afpro
  • monster
  • rose
  • geers
  • lech
  • gopro
  • ekofabryka
  • geox

*Projekty dla niektórych z w/w firm były realizowane we współpracy z firmami Hoffmann Consulting oraz Hoffmann Doradztwo Szkolenia